Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 346, umożliwiającej kierowcom jadącym drogą krajową nr 94 obejście Wrocławia od strony południowej, na odcinku łączącym miejscowości Nowy Śleszów i Gaj Oławski. Inwestycja zostanie zrealizowana częściowo w systemie “projektuj i buduj” – zamawiający dysponuje dokumentacją projektową dla wybranych elementów przedsięwzięcia.
Droga wojewódzka nr 346 liczy łącznie ok. 69 kilometrów długości. Łączy Środę Śląską z miejscowością Godzikowice nieopodal Oławy. Jej przebieg w kształcie zbliżonym do łuku umożliwia ominięcie Wrocławia w przypadku podróży drogą krajową nr 94, dla której stanowi w pewnym sensie obejście. Już wkrótce modernizacji doczeka się pokaźny fragment trasy, przebiegający w zdecydowanej większości na terenie powiatu oławskiego. Odcinek ten łączy Nowy Śleszów w powiecie wrocławskim z Gajem Oławskim w powiecie oławskim. Przetarg na przebudowę odcinka w systemie “projektuj i buduj” ogłosiła bowiem Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Jest to kolejny przetarg dotyczący realizacji tej inwestycji – poprzedni został unieważniony w październiku ubiegłego roku.
W ramach przedsięwzięcia prace mają zostać zrealizowane pomiędzy 53,700 a 62,936 kilometrem trasy. Obecnie fragment ten znaczne zdegradowanie nawierzchni – występują tu różnego rodzaju deformacje, koleiny, sfałdowania, spękania i ubytki, co oznacza utratę właściwych parametrów w zakresie nośności warstw konstrukcyjnych drogi. Inwestycja oprócz przebudowy drogi obejmie przebudowę zjazdów indywidualnych i zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników oraz budowę wjazdu i wyjazdu na jezdnie dodatkowe, przejść dla pieszych, wysp azylu dla pieszych, rowów drogowych, dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, oświetlenia drogowego, sieci elektroenergetycznej NN, sieci kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego i sieci teletechnicznej.
Do zadań wykonawcy będzie należało ponadto zrealizowanie rozbiórki istniejących różnego rodzaju sieci w zakresie kolizji z planowaną inwestycją, wycinki kolidujących z nią drzew i krzewów oraz zabudowy oznakowania poziomego i pionowego. Zadanie obejmuje także wykonanie innych prac o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym. Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 30 miesięcy, począwszy od daty zawarcia umowy. To stosunkowo dużo, mając na uwadze fakt, iż mowa o przebudowie odcinka liczącego niespełna 10 kilometrów długości. Trzeba jednak mieć na uwadze, że inwestycja będzie realizowana częściowo w systemie “projektuj i buduj” – DSDiK posiada dokumentację projektową tylko dla niektórych pododcinków.
Oferty będzie można składać do dnia 18 lutego bieżącego roku do godziny 9:00, natomiast ich otwarcie ma nastąpić godzinę później. Podobnie jak w przypadku zdecydowanej większości przetargów drogowych w Polsce, głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający przewidział tylko jedno kryterium pozacenowe o 40-procentowej wadze w postaci okresu gwarancji. Minimalny okres gwarancji, będący warunkiem ważności oferty, wynosi 36 miesięcy (w przypadku jego zaoferowania żadne dodatkowe punkty nie zostaną przyznane), natomiast maksymalnych 40% punktów będzie można uzyskać w przypadku zaoferowania 60-miesięcznego okresu gwarancji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.